We hopen dat u, ondanks alles, goede feestdagen heeft gehad en met goede zin aan het jaar 2021 bent begonnen.
Op het moment dat ik dit schrijf stijgen de corona-besmettingen alleen maar en gaan er waarschijnlijk strengere maatregelen komen. Helaas. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid over de corona-vaccins.
De huisartspraktijk Riethoven is open.
Wel vragen we u tevoren digitaal of telefonisch een afspraak te maken.
Medicijnuitgifte (van 12.30-13.00 uur en van 16.30-17.00 uur) gebeurt nog steeds vanuit de hal. We willen u vragen buiten te wachten. Met slecht winterweer kunt u ook in de auto wachten tot de persoon voor u aan de beurt is geweest. Wanneer u niemand ziet kunt u aanbellen; de assistente komt dan zo snel mogelijk naar u toe.
Wanneer u naar de praktijk komt vragen we u een mondkapje te dragen en afstand te houden. Wanneer u geen mondkapje kunt dragen vanwege medische redenen kunt u hiervoor een uitzonderingskaart mondkapjes uitprinten via de website van de rijksoverheid. De huisarts geeft hierover geen verklaring af. En u kunt proberen of een face-shield dan wel mogelijk is.
Zoals u vorige maand in ons nieuwbericht al heeft kunnen lezen willen wij komend jaar ook gebruik gaan maken van videobellen. Ook heeft het patiëntenportaal MijnGezondheidNet een extra mogelijkheid erbij gekregen. Vanaf 1 januari kunt u gebruik maken van de MedGemak- app. Met deze app kunt u na eenmalig inloggen met DigiD voortaan via een eigen pincode simpel en overzichtelijk toegang hebben tot uw gezondheidsgegevens van de huisartspraktijk. Ook kunt u zo afspraken inplannen en e-consulten sturen.
We snappen dat niet iedereen handig is op digitaal vlak. U kunt hulp vragen via de Digihulplijn 0800-1508. Deze hulplijn is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.00-17.00 uur.
En voor vragen over uw gezondheid kunt u bij ons terecht. Hopelijk komend jaar ook weer meer op de “normale” manier.
Met vriendelijke groet,
Team huisartspraktijk Riethoven